Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) to dostępny publicznie środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) placówki jest dostępna na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
W celu skorzystania z tej formy załatwienia spraw w placówce należy posiadać zarejestrowane konto użytkownika na w/ w platformie, czyli na ePUAP oraz posiadać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą kwalifikowanego certyfikatu lub posiadać tzw. profil zaufany e-PUAP. Rejestracji na platformie ePUAP dokonuje się na stronie epuap.gov.pl.
Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami możliwy do doręczenia za pomocą ESP nie może przekroczyć 5 MB. Wykaz formatów obsługiwanych plików znajduje się w załączniku. Pliki zawierające szkodliwe oprogramowanie będą automatycznie usuwane.